Szkolenie ma na celu poszerzenie wiedzy o frameworku Angular (przede wszystkim) w zakresie rozwiązań architektonicznych, które pozwolą na rozwijanie kodu, z utrzymaniem wysokiej skalowalności oraz wydajności aplikacji.
Cel szkolenia
Szkolenia prowadzone są wg najbardziej aktualnych sposóbów programowania w JS/TS
oraz na najnowszych wersjach frameworków i bibliotek.
Program szkolenia
Program można modyfikować lub łączyć z programami innych moich szkoleń; jednak przed zamówieniem należy
uzgodnić taką zmianę.
-
Architektura aplikacji wprowadzenie
- Monorepo
- Micro Frontends
- Push-based Archtectures
- Domain-Driven Design (DDD)
-
Multi-project Angular workspace (lub Nx) monorepo
- Tworzenie aplikacji
- Tworzenie biblioteki
- Zasady i ograniczenia dostępności
-
Code sharing
- NPM publish
- Webpack Module Federation
-
Programowanie reaktywne - RxJs
-
Tworzenie strumieni
- Observable
- Subject
- BehaviorSubject
- ReplaySubject
-
Operatory
- przetwarzanie: map, buffer, group, scan ...
- Filtrowanie: filter, throttling, skip, debounce ...
- Łączenie: zip, merge, combine latest …
- warunkowe: iif, every
- narzędzia: tap, delay, toObservable
- własne operatory
-
Przydatne mechanizmy
- Higher order observables
- Cold and Hot observables
-
Tworzenie strumieni
-
Reaktywne zarządzanie stanem aplikacji Angularowej
- Omówienie architektury Redux
-
RxJs/BehaviorSubject state
- set & get state
- map to entities
- loading state
- routing state
-
Signals - zarządzanie stanem
- create, update & mutate
- effect
- integration with NGRX or Observables
- Angular Composables
-
Komponenty
- Ograniczenie odpowiedzialności komponentów & reużywalność
-
Rodzaje komponentów
- smart
- dump
- headless
- compound
- Jak działa change detector i strategie detekcji
- Immutable & mutable
-
Dyrektywy
- Własne dyrektywy strukturalne i atrybutowe
-
Wykorzystanie serwisów w dyrektywach
- ViewContainerRef
- TemplateRef
- ComponentFactoryResolver
- Export dyrektywy
- HostListener & HostBinding
-
Dynamiczne tworzenie formularzy (z pliku JSON)
- Dynamiczne tworzenie modelu formularza - form builder
- Dynamiczne tworzenie instancji komponentów/kontrolek
- Walidacja
- Zdarzenia
- Własne, niestandardowe kontrolki formularzy - form API
-
Routing
- Parametryzowanie routingu
- Zagnieżdżanie routingu
- Guards
- Resolvers
-
Komunikacja z serwerem WebSocket
- RxJs - webSocket
- Zdarzenia: open, close, message, send
-
Zapis danych w przeglądarce
- IndexedDB
- LocalStorage
-
Angular Material Design
- Tworzenie layoutu aplikacji z użyciem schematics
- Kontrolki formularzy
-
Konfiguracja
- Zmienne środowiskowe
- Proxy
- ESLint
Czas trwania
Szkolenie można wydłużyć lub skrócić po wcześniejszym uzgodnieniu.
Szkolenie trwa
3 dni
Adresaci szkolenia
Szkolenie adresowanie jest do programistów znających już Angulara. Takie zagadnienia jak np: komponenty, dyrektywy czy serwisy powinny być dobrze opanowane w praktyce.
Forma szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatowy
Może być zrealizowane stacjonarnie lub
zdalnie.
Wycena szkolenia grupowego
Cena usługi zależy od czasu trwania szkolenia oraz liczby
uczestników.
CENA NETTO:
0 zł
Wycena zajęć indywidualnych
CENA:
0 zł
Lekcja poza pakietem: 100 zł
Pierwsza lekcja próbna jest bezpłatna
Pierwsza lekcja próbna jest bezpłatna
Informacje dodatkowe
Jak przygotować się do szkolenia
Informacje ogólne
Info ogólne
- Dzień szkoleniowy trwa 8 godzin lekcyjnych + przerwy.
- Ze względu na warsztatowy charakter szkolenia bądź na czas. Standardowo zaczynamy o 9:00 - o ile nie zostało ustalone inaczej.
- Jest ważne, abyś dobrze radził sobie z obsługą komputera oraz znał (w praktyce) podstawowe skróty klawiaturowe; np. Alt+Tab czy Ctrl+Tilde.
- W czasie szkolenie postaraj się nie używać telefonu i innych rozpraszaczy; dobrze jest też wyłączyć wszystkie niepotrzebne aplikacje na komputerze.
-
Po szkoleniu uczestnik otrzyma materiały w formie elektronicznej; zawierają
one bardziej zaawansowane przykłady oraz
aplikacje w formie repozytoriów git.
Materiały nie zawierają opisów czy regułek. - Podczas szkolenia zdalnego, każdy z uczestników będzie proszony (co jakiś czas) o wykonanie prostego zadania (z udostępnionym ekranem) w celu utrzymania koncentracji i utrwalenia poruszanego tematu.
Sprzęt oraz oprogramowanie uczestnika
Niezbędny sprzęt
- Szybki komputer (np. i5 lub i7, SSD, min. 8GB RAM) z uprawnieniami administratora.
- Podczas szkolenia zdalnego niezbędne są dwa monitory oraz włączona kamerka internetowa
- Zaopatrz się we wszystko, co może być użyteczne np. myszkę czy notatnik.
Niezbędne oprogramowanie
-
Visual Studio Code lub inny dobry edytor
- Chrome
- Git
- Node.js (LTS)
Sala szkoleniowa
Sala szkoleniowa
Wyposażenie sali jeżeli szkolenie odbywa się w siedzibie klienta.
- szybki internet dla uczestników
- rzutnik/telewizor - najlepiej HDMI
- flipchart - opcjonalnie
- komfortowa przestrzeń dla każdego uczestnika
- możliwość swobodnego podejścia (przez trenera) do każdego uczestnika szkolenia
Twoje dane osobowe będą wykorzystywane
wyłącznie w celu obsługi tego zapytania.
wyłącznie w celu obsługi tego zapytania.
v. 1.0.352